25 Ekim 2012 Perşembe

Azarenka vs Kerber - Efsaneye dönüşen maç

Uzun zamandır oturup tenis maçı izleyemiyordum. WTA Champions İstanbul'da süren kadınlar turnuvasını ise evde izlemeye başladım. İlk gün maçlarını göz ucu ile izleyebildim. Fakat dün oynanan Serena Williams vs Li Na ve Azarenka vs Kerber maçlarını sonuna kadar izleyebildim. İlk maç çekişmeli ama zaten Serena'nın daha iyi olduğunun çok belli olduğu şekilde Serena'nın galibiyeti ile bitti. İkinci maç ise tek kelime ile muhteşemdi.
Ben de maç öncesi Kadın tenisinde şu anda dünyanın bir numarası olan Azarenka'nın bu maçı kolay alacağını düşünüyordum. Kerber bir önceki maçında Serena'ya karşı hiçbir başarı gösterememiş ve çok kolay şekilde maçı 2-0 kaybetmişti. Azarenka karşısında da maçın böyle bitebileceğini düşünüyordum. Feci yanılmışım. İlk set tie break'e gidince, olur böyle şeyler Azarenka halleder diye düşünmüştüm.
Hatta tie break'te Azarenka durumu 6-2'ye getirince tamam demiştim. Ne olduysa bundan sonra oldu zaten. Kerber inanılmaz bir çizgi gerisi savunma yapmaya başladı. Azarenka abandıkça abanıyor fakat içine Nadal ruhu kaçmış Kerber her topu içeri düşürmeyi başarıyordu. Bu muhteşem savunma Kerber'e ilk seti tie break sonunda 13-11 kazandırdı. Bu WTA tarihinin en uzun süren tie break rekoru oldu. Bu aynı zamanda uzun süre sonra (galiba 26 set) Azarenka'nın kaybettiği ilk set oldu.
İkinci sette de durum pek değişmedi. Azarenka durumu 4-2'ye getirdikten sonra Kerber tekrardan savunma dozajını arttırdı ve bir anda durum 5-4 Kerber üstünlüğüne döndü. Azarenka oyunda kalmak için attığı serviste maç 15-40 yani Kerber için iki defa maç puanına gelince Azarenka için her şeyin bittiğini düşündü çoğu kimse. Ben ise Azarenka'nın o anda gözündeki ateşi görünce twitterdan Azarenka bu maçı bırakmaz ne yapar eder alır diye twiti yapıştırmıştım. Müthiş soğuk kanlı oynayan Azarenka hem maç puanlarını çevirdi hemde ikinci seti tie break ile almayı başardı.
Son set ise benim beklediğim gibi aşırı çekişme içinde geçmedi. Yine çok güzel Azarenka'nın muhteşem hızlı vurduğu toplar ve Kerber'in de inanılmaz şekilde çıkardığı toplar şeklinde geçti. Azarenka bu seti 6-4 alarak maçı 2-1 kazandı. Her iki tenisçiye de yaklaşık 3 saat süren muhteşem bir tenis ziyafetini bize izlettikleri için teşekkür etmek isterim.
Maçtaki toplam 36 sayı WTA Champions turnuvalarındaki rekoru egale ettiler. Bu epik maça da zaten böyle bir skor yakışırdı zaten. Ben bu maçtan en az Agassi vs Sampras ve Federer vs Nadal maçı kadar zevk aldım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder